نقاشی از رودولف ارنست

بعد از نماز

تاریخ انتشار : 06:53 18-06-1399

بازار  و موزه فرش تبریز امروز:


رودولف ارنست  متولد 14 فوریه 1854  در وین  نقاش ، چاپگر و سرامیک نقاش اتریشی-فرانسوی بود که بیشتر به خاطر نقاشی و آثار اورینتالیستی شهرت دارد. او در سال 1932 درگذشت .

وی  پسر معمار لئوپولد ارنست بود و با تشویق پدرش ، در پانزده سالگی تحصیلات خود را در آکادمی هنرهای زیبا وین آغاز کرد. او مدتی را در رم گذراند و از استادان قدیمی کپی کرد و دروس را در آگوست آیزن منگر و آنسلم فوئرباخ در وین ادامه داد.

در سال 1876 ، در پاریس اقامت گزید. سال بعد ، او در اولین نمایشگاه آثار هنری خود شرکت کرد. وی بعداً به اسپانیا ، مراکش ، مصر و استانبول سفر کرد تا آنچه را در آنجا می بیند مطالعه و مستند کند. 

در سال 1905 ، او به  فونتنا آکس روس نقل مکان کرد و در آنجا مغازه ای را برای تولید کاشی های نقاشی با مضامین خاورمیانه ای راه اندازی کرد. او خانه خود را به سبک عثمانی تزئین کرد و زندگی جداگانه ای داشت.


او به عنوان نقاش ژانر آغاز کرد ، اما از سال 1885 ، خود را منحصراً به نقاشی هایی با نقوش شرق مسلمان به ویژه صحنه های اسلامی ، مانند فضای داخلی مساجد اختصاص داد.

 او همچنین بر اساس عکس ها و چاپ ها و همچنین خاطرات خودش از سفرهایش در آن مناطق ، صحنه های حرمسرا و تصویرهایی از زندگی روزمره در شمال آفریقا را نقاشی کرد.

 

@