کاهش صادرات فرش دست‌بافت ایرانی

تاریخ انتشار : 07:08 18-12-1397

تبریز امروز:

کاهش صادرات فرش دست‌بافت ایرانی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف میزان صادرات فرش دستباف در ۱۰ ماهه امسال را ۲۲۵ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

 

 عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: صادرات فرش دستباف ایران در مقایسه با ۱۰ ماه گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش داشته است که بخش اعظمی از آن ناشی از تحریم‌هایی بود که از مهرماه آغاز شد.

وی ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال جاری میزان صادرات فرش دستباف ما به ۲۲۵ میلیون دلار رسید، در حالی که سال قبل میزان صادرات ۳۴۰ میلیون دلار بود.
یاداور می شود چندی پیش فرشته دست پاک ، رئیس مرکز ملی فرش ایران در مصاحبه با ایسنا خاطرنشان کرده بود در حدود 32 درصد از فرش دستباف ایران به آمریکا صادر می‌شد که در وضعیت فعلی در رابطه با تحریم ها باید بازاری برای صادرات فرش جایگزین شود.
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران ضمن رد این اتهامات در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه سال گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته ای برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
@