سکانسی از فیلم مطالعه ای روی اسکارلت

فرشی بر روی دیوار اتاق شرلوک هولمز

تاریخ انتشار : 05:48 25-08-1402

تبریز امروز:

 

به گفته شرلوک هلمز، زمانی که نوبت به تصمیم گیری می شود، ممکن است به دلیل به هم ریختگی مغزتان حواس تان پرت شود. این شخصیت داستانی قیاس خود را در "مطالعه ای در اسکارلت" توصیف می کند که در آن نشان می دهد که مغز انسان مانند یک اتاق زیر شیروانی است.

***

نظریه ظرفیت مغز نوشته شرلوک هلمز
آیا شما یک تصمیم گیرنده سریع هستید یا قبل از اینکه بتوانید پاسخ دهید، فکر کردن به یک سوال بیشتر طول می کشد؟ به گفته شرلوک هلمز، زمانی که نوبت به تصمیم گیری می شود، ممکن است به دلیل به هم ریختگی مغزتان حواس تان پرت شود. این شخصیت داستانی قیاس خود را در "مطالعه ای در اسکارلت " توصیف می کند که در آن می گوید مغز انسان مانند یک اتاق زیر شیروانی است. احمق انواع اثاثیه و وسایل را در اتاق زیر شیروانی مغز خود قرار می دهد تا اطلاعات مفید در شلوغی گم شود. مرد عاقل تر فقط ابزارهایی را ذخیره می کند که به او کمک می کند کارش را انجام دهد و آن را به گونه ای سازماندهی کند که بتوان به سرعت و آسانی به آن دسترسی پیدا کرد.

ماریا کونیکووا این نظریه را در «درس هایی از شرلوک هلمز: آنچه را که می دانید برای بهینه سازی نحوه تصمیم گیری خود پرورش دهید» که در بلاگ ها در ScientificAmerican.com پست شده است به اشتراک می گذارد. بر اساس نظریه هولمز، اگر عوامل حواس پرتی زیادی وجود داشته باشد که می تواند ما را از ارزیابی حقایق باز دارد، تصمیم گیری برای ما دشوار خواهد بود. احساسات، برداشت‌های شخصی، یا سایر حواس‌پرتی‌های غیرمنطقی یا غیرضروری می‌تواند بر روند تصمیم‌گیری ما تأثیر بگذارد که می‌تواند باعث شود تصمیم‌های ضعیفی بگیریم یا تصمیم‌گیری بیش از حد طول بکشد.

ما می‌توانیم نوع اطلاعاتی را که در مغزمان ذخیره می‌کنیم، اضافه کنیم، مرتب کنیم و تغییر دهیم. کونیکووا پیشنهاد می‌کند که گاهی اوقات آنچه را که در اتاق زیر شیروانی مغزمان وجود دارد بررسی کنیم تا ببینیم آیا اطلاعاتی را ذخیره می‌کنیم که ما را سازنده نگه می‌دارد و تصمیم‌های هوشمندانه و به موقع می‌گیریم یا اینکه در حال جمع‌آوری درهم و برهمی هستیم. با در نظر گرفتن حقایق در نوک مغز خود، به اصطلاح، سریعتر تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

@